Min første read-a-thon

I morgen (lørdag d. 18. oktober 2014) skal jeg deltage i mit aller første read-a-thon. Konceptet går i alt sin enkelthed ud på at læse i 24 timer. Selv har jeg ingen planer om at være fanatisk. Jeg har tænkt mig at læse i min fritid fra lørdag kl 14 til søndag kl 14. Dvs. mit “normale” liv fortsætter som vanlig – indkøb, mad, søvn og lufteture med hundene skal der stadig være plads til. Men ingen film, serier, venner på visit eller tur til Louisiana bliver der plads til.

Jeg glæder mig helt vildt meget 😀

Det er Dewey’s 24 hour readathon der står for arrangementet to gange om året.

dewey

Jeg har fulgt med på sidelinjen de sidste to omgange, men i år vil jeg gerne deltage. Jeg har fundet lidt bøger frem til formålet:

Jeg vil gerne blive færdig med at læse de bøger, jeg allerede er i gang med. Det drejer sig om Stephen Kings 11/22/63 og Mats-Eric Nilssons Den hemmelige kokSå har jeg været på biblioteket og hente Katja Spandets Argumenter for mord. Den har længe været på min mentale to-do liste, men jeg har bare aldrig fået lånt den på biblioteket, før nu. Til sidst er jeg dybt splittet mellem fire bøger: J.K. Rowlings The Hogwarts Library, Fredrik Backmans En mand som hedder Ove,  Carl-Johan Vallgrens Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov og Neil Gaimans NeverwhereMin tanke er at ta’ det som det kommer, og se hvad jeg får lyst til. Måske jeg i virkeligheden slet ikke når så langt.

Man kan i øvrigt følge med på sidelinjen på Facebook her , Twitter her og Goodreads her. Skulle man have lyst til at tilmelde sig eventet, kan man gøre det her. Det er selvfølgelig ikke en nødvendighed at tilmelde sig for at deltage. Hashtagget #readathon kan bruges både til at dele sin læsning eller følge med i hvad der sker rundt omkring. Pt. er vi 800 tilmeldte, så der burde være lidt aktivitet i løbet af døgnet 😀

Leave a Reply

