Top Ten Tuesday: Part V

Nu er det sgu tirsdag igen. Og jeg var lige ved at glemme det. Igen. Det er da tid til:

Top Ten Tuesday: Part V

10 ting jeg skal bruge min sommerferie på

 

Og denne gang er jeg bare ikke forberedt 😛 Jeg har en ret lang liste med 3xT indlæg jeg gerne vil skrive, men de kræver alle sammen billeder af en hvis kvalitet. Og mit mobil kamera er virkelig skidt. Det behøver i ikke at udsættes for, hvis i kan blive fri. Jeg er gået i tænke boks for at finde et billigt alternativ. Så i dag vil jeg bare skrive en liste over hvad jeg skal bruge resten af min sommerferie på.

1. Læse bøger! Det er super lækkert at have mulighed for at læse skønlitteratur, for en gangs skyld. I skrivende stund læser jeg en fagbog om E-numre (!) og en lækker detektivroman. I kan altid se hvad jeg læser oppe i højre hjørne af denne side, hvis det altså skulle interessere nogen 😀

2. Få styr på det der med maden. Endnu engang er vægten steget. Og jeg forstår det simpelthen ikke. Så nu bliver min mad logget og nær studeret. Selve indtaget skal helst være KISS-kost, men på de “sociale” dage er  det nok for mig at udelukke de hurtige kulhydrater.

3. Gå en masse ture. Nu har jeg endelig modtaget min Fitbit Flex (It’s mine, all mine!!) og det er da en kæmpe motivator til noget bevægelse. Det har været ret frustrerende at jeg har ligget på langs herhjemme pga. min dårlige skulder, siden jeg rent faktisk modtog mit nye legetøj. I dag har været første gang jeg har kunne bevæge mig udendørs, og det har jeg da også benyttet mig af 😀

4. Sy! Min dejlige veninde Rebse har besluttet sig for at lave mig et grund-kjole-mønster i rigtig halvtredser stil, stærkt inspireret af bl.a. Lady Vintage kjoler. Jeg er bare SÅ spændt på at komme i gang med det hele.

5. Se (endnu) flere serier. Jeg er lige gået i gang med at binge watcheSupernatural“. Den serie har jeg længe gerne ville se, men af en eller anden grund er det bare ikke sket. Jeg er snart igennem første sæson, jeg har dog lidt på fornemmelsen at jeg er færdig med de udgivne sæsoner når vi rammer studiestart.

6. Mødes med en masse dejlige venner. Denne del har allerede været i højsædet for mig i denne sommerferie. Det glæder mig at være et sted i mit liv, hvor det kan lade sig gøre at føjte rundt i halvdelen af Storkøbenhavn. Jeg er stadig begrænset af min nedsatte energi, men det lykkes mig at komme ud et par gange om ugen. Jeg er så velsignet med rigtige gode venner, der holder ved i tykt og tyndt. Det er virkelig dejligt!

7. Påbegynde det føromtalte PCOS forsøg – forhåbentligt. I dag var jeg inde til første scanning (Nøj, der var mange cyster!) og dertilhørende samtale – det var faktisk en god oplevelse. Den del vil i kunne læse mere om på min PCOS blog inde for et par dage. Update: Indlægget er at finde her.

8. Se klassiske film med Señor kæreste.

9. Skrive blogindlæg. Jeg er inde i en god skrive stime, så det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg syntes det er utroligt befriende at lade tasterne køre og bevæge mig ind i “The Zone”. Det er næsten meditativt.

10. Se om jeg ikke kan finde flere (næsten) gratis begivenheder. I denne weekend er der for eksempel kræmmermarked i Ballerup. Det er altid hyggeligt. Sidst vi var afsted, var vi på Bellahøj Kræmmermarked. Det skrev jeg også et indlæg om. Men jeg er åben for det meste, bare det er hyggeligt.

Leave a Reply

