Ham der Cary Grant

Han er sgu lidt af en lækkerbisken. Altså ham der Cary Grant. På sådan en lidt “Sean Connery i hans James Bond dage” agtig måde. Jeg har før omtalt vores lidt alternative film forsøg med de der klassiske film. Og i går nåede vi så til Hitchcock‘s North by Northwest. Det var altså virkelig en oplevelse, både form, farve og indhold. Prøv engang at se det her billede, hvor perfekt kan det blive?

Screenshot fra North by Northwest

Screenshot fra North by Northwest

Nå, men ham der Cary Grant var helt sikkert en mand med mange talenter. Jeg håber så’n at der i vores filmkrukke ligger flere film hvor han er med. Måske oven i købet en film hvor han er en smule yngre, det kunne jeg godt ønske mig. Se ham lige engang:

Ham der Cary Grant

Ham der Cary Grant

Ud over Cary Grant bød filmen også på en masse andet. Det var en fornøjelse for øjet med alle de fine ting fra 1950’erne. Specielt vores heltindes (Eva Marie Saint) mange fine kjoler.

Eva Marie Saints fineste kjole fra filmen

Eva Marie Saints fineste kjole fra filmen

Andre ting at bemærke i filmen var arkitekturen og manglen på CGI. En fantastisk oplevelse – jeg kan godt forstå at filmen får 8,5 point på IMDB. Anbefalelsesværdig!

North by Northwest plakat

North by Northwest plakat

 

2 thoughts on “Ham der Cary Grant

  1. Bare rolig. Der kommer mere med Cary Grant, og oven i købet i en yngre udgave! “The Philadelphia Story” fra 1940. Jeg glæder mig!!!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

