Endelig færdig

Det har nok været en af de længste læseoplevelser jeg nogensinde har udsat mig selv for, og det giver bare ingen mening. For bogen var fantastisk. Fantastisk sprog, fantastisk beskrivelser af karakterer og fantastisk normalt indhold.

Cover: The Casual Vacancy

Cover: The Casual Vacancy

Jeg snakker selvfølgelig om J.K. Rowlings “The Casual Vacancy”. Det har taget mig flere måneder at læse bogen færdig. Det tog mig ret lang tid at gennemskue, hvorfor jeg havde SÅ svært ved at læse den. Ja, jeg er måske ikke den bedste engelsklæser, men jeg har da læst markant sværere bøger end denne. Hen mod slutningen af bogen gik det op for mig, at denne bog lige så godt kunne handle om det boligkompleks jeg selv bor i. Bestyrelsens arbejdsmetoder er fuldstændig identiske! Det handler ikke om hvad der er bedst for dem der bestyres for, men i stedet handler det om at have ret. Uanset hvem og hvad der kommer i klemme. Og hvordan møderne i sidste ende er desideret krig. Nøj, hvor er jeg glad for at jeg har meldt mig ud af alle gruppe aktiviteterne herude. Det er simpelthen så drænene altid at være i “krigsmode”.

Bogen er en ulækker størrelse. Der er ingen sympatiske karakterer og der er intet håb at finde nogen steder. Alligevel føler jeg nu at jeg har et forhold til byen og karaktererne. Jeg tror denne bog fortjener en genlæsning nå jeg har fået det hele lidt på afstand, gerne når jeg rent faktisk er flyttet herfra. Under alle omstændigheder har den min fulde anbefaling!

Dagen efter jeg fik vendt den sidste, side dumpede denne skattebasse ind ad døren:

Cover: The Silkworm

Cover: The Silkworm

Den har jeg virkelig set frem til at gå igang med. Jeg er efter en enkelt bog i serien begyndt at have samme “forhold” til Cormoran Strike som jeg har til Stephen Kings Roland fra “The Dark Tower” serien. Han er savnet når jeg ikke læser om ham, og jeg bliver helt beroliget ved at vide han nok skal tage sig af det hele – når jeg rent faktisk læser om ham. Virkelig underligt at have det sådan med en fiktionel karakter. Anywho, jeg tror jeg vil gå i læsemode og kværne The Silkworm – det kan ikke tage mere end et par dage 😀

Leave a Reply

