Top Ten Tuesday: Part III

Jeg syntes generelt at Facebook er et hårdt sted at befinde sig. Folk bider af hinanden, bliver uvenner, er bedre vidende og jeg kunne blive ved. Men engang imellem er der små lys-øer af positivitet at finde.

Her er:

 

Top Ten Tuesday: Part III

10 af de bedste, mest positive grupper på Facebook som jeg kender

 

1. Lakhovederne er seriøst den bedste gruppe jeg nogensinde er stødt ind i. Jeg kan godt se at man er nød til at have en ret speciel hobby for at være med i denne gruppe. De tager dog stadig førstepladsen. De er altid så søde, rare, venlige og hjælpsomme. Der er altid en der har et godt (og positivt) råd eller en venlig kommentar med på vejen. Hvis i nogensinde skulle mangle et positivt indput i løbet af dagen, så meld jer ind her. 😀

2. Skønhed og Tips er ikke desideret en søstergruppe til lakhovederne, men der er mange af de samme mennesker med i begge grupper. Og derved er stemningen også vidunderlig.

3. Be a Beauty Corresponder er en international gruppe der i alt sin enkelthed går ud på at bytte skønheds pakker. Jeg har byttet to gange, en gang fra Frankrig og en gang fra Tyskland, og begge gange var noget af en oplevelse. Jeg bytter ikke for så høje beløber, mest fordi jeg er på SU men også fordi jeg godt ved at ikke alle mennesker er lige ærlige. Men også i denne gruppe er pigerne vidunderlige søde og oplevelsen er fantastisk.

4. Nåleøjet er en gruppe der er kreeret af en kvinde, der lever af at holde forskellige former for sykurser. Gruppen har med tiden udviklet sig til et rigtig hyggeligt forum, hvor alle er søde og hjælpsomme. Ingen dumme spørgsmål her.

5. Hvem besøger jeg mon idag i Morbærhaven??:D er en Morbærhave gruppe om katten Misiu. Han er Morbærhavens maskot og er at finde på administrationen i åbningstiden. Han bor lidt her og der, men er ejet af den søde Katja. Det er altid en fryd at følge med i hvad han nu laver. Gruppen er åben for alle der har lyst til at snakke om den søde missekat. Der bliver jævnligt lagt billeder op af forskellige mennesker, der støder på Misiu i deres hverdag. Oftest sovende. 😀

6. Bjarne’s frø og planter er vel i virkeligheden en salgsgruppe, men som så meget andet på facebook har den fået sit eget liv. Søde, rare mennesker er at finde her.

7. Morbærhavens gruppe af kageelskende beboere. Kan kage være andet end positivt? 😛

8. Drivhusglæder & Haveguf er endnu en hyggelig havegruppe. Det er min erfaring at havefolket bare er sødere ved hinanden, end stort set alle andre grupperinger jeg har mødt på facebook.

9. PCO Danmark. Igen er jeg klar over at det er en ret speciel form for gruppe og ikke nødvendigvis alle der kan se pointen med den. For mig har det været rart at se, at jeg ikke er den eneste i universet med mine problematikker.

10. Jeannette & Bjerget er en gruppe oprettet af min stedmor. Hun har taget en beslutning om at ændre sit liv og man må sige det er lykkedes hende. Det er enormt positivt og livsbekræftende at følge med i.

Kender i andre? Kommenter gerne, jeg er ganske nysgerrig 🙂 Positive steder kan jeg ikke få nok af!

Leave a Reply

