Sæson afslutning

Så har der lige været sæsonafslutning på to af mine favorit serier: Game of Thrones og Orange is the New Black. Og det var bare lige i skabet!

Castet til Orange is the New Black

Castet til Orange is the New Black

Specielt OITNB har ramt mig lige i hjertet. Det er intelligent underholdning. Mine holdninger og fordomme bliver udfordret i hvert eneste afsnit. Og jeg føler mig som en teenage pige igen, med alle de fnisende crushes jeg har fået mig. Jeg syntes serien er vigtig på så mange niveauer. Det er en feministisk serie forstået på den måde, at det er en serie hvor de fleste af karaktererne er kvinder med egne meninger og holdninger. De er ikke i serien fordi de skal opfylde en eller anden rolle, som en (den mandelige) helt har behov for. Det er virkelig en mangelvare i Hollywood, så det er lækkert at se fremgang på det område! Det er en serie med indhold, der virkelig rør mit hjerte. Der er ikke en eneste af rollerne der ikke er ondskabsfuld på et eller andet tidspunkt, man ser virkelig de grimme sider af folk. Og det er egentlig ret livsbekræftende at se en serie hvor ingen er perfekte – det minder mig om at jeg ikke kun er mine handlinger, men der også er en ren kerne i mig der kun vil andre det bedste. På trods af alle mine mindre positive reaktioner i hverdagen. De skal have en stor ros for denne serie. Jeg håber den får lov til at køre mange år ud i fremtiden.

Game of Thrones

Game of Thrones

Sæson 4 af GOT var en succes på så mange fantastiske niveauer (Jep, jeg er ret glad for de der niveauer 😛 Det må være en rest af opgaveskrivningen). Den var fuldstændig det modsatte af den forrige sæson. Jeg var virkelig ved at gå død i serien, der skete intet rart eller positivt. Og den var rodet og langtrukken. Da “The Red Wedding” så skete, mistede jeg virkelig en høj grad af interesse i serien. Jeg er godt klar over at ingen er fredet i denne serie, og hvis man kan lide rollen er der en ret høj sandsynlighed for at den rolle dør. Men jeg nåede altså et punkt af desideret modløshed. Så denne sæson har bare vendt det hele på hovedet. Jeps, karaktererne dør stadig som fluer, men serien har fået et helt andet tempo, en helt anden måde at skifte historien i mellem karaktererne. Og jeg absolut elsker det. Jeg er bare SÅ spændt på næste sæson.

Jeg syntes gennerelt at der er begyndt at komme nogle “tungere” serier på markedet, og specielt AMC, HBO, og Netflix er fremme i skoene. Jeg sluger dem alle råt og nyder den ikke så pæne side af TV mediet.

Nu mangler jeg bare sæsonafslutningen på True Blood. Hold nu op hvor jeg glæder mig! Heldigt for mig, kunne jeg i dag se mit første afsnit af True Bloods sidste sæson.

 

True Blood

True Blood

Leave a Reply

