Top Ten Tuesday: Part II

Mit andet indlæg i dagens top ti kommer også til at handle om bøger. Sådan vil det ikke altid være, det var dog det der lige trængte sig på hos mig. Listen er skrevet i prioriteret rækkefølge.

 

Top Ten Tuesday: Part II

10 af mine yndlings bøger af Stephen King

 

1. The Dark TowerFor at The Dark Tower bøgerne ikke skulle fylde hele listen, besluttede jeg mig for at putte dem under den samme post. Jeg forelskede mig i Roland og hans ka-tet for 10-15 år siden. Det har været vidunderligt at følge med i bøgernes udvikling, igennem alle de år. Jeg håber King formår at skrive flere bøger i samme univers i fremtiden. Underligt nok ejer jeg faktisk ikke så mange af bøgerne, så jeg ender nok med at købe dem i en samlet, smuk udgave.

2. The Talisman & The Black House klart nogle af mine favorit bøger. De er i familie med The dark Tower, men foregår i vores univers. Bøgerne er skrevet sammen Med Peter Straub. Jeg bliver ved med at læse dem igen og igen.

3. Pet Semetary var den første King bog jeg nogensinde åbnede. Og den var fantastisk! Jeg syntes den var vild uhyggelig da jeg læste den som 11 årig. Den er ikke mindre uhyggelig i dag.

4. MiseryPå trods af hovedpersonens åbentlyse psykotiske tilstand, har jeg altid holdt af hende.

5. On Writing: A Memoir of the CraftJeg faldt ved et tilfælde over denne bog og tænkte det måske kunne hjælpe mig i drømmen om at blive forfatter. I stedet lærte den mig noget om god litteratur og en hel masse om Stephen King.

6. It. Jeg så ved et uheld en lille del af filmen som 4-5 årig, og den skide klovn satte sig på nethinden med det samme. Bare tanken om Pennywise giver mig gåsehud. Så da jeg blev ældre så jeg filmen i håb om at den ikke var så uhyggelig som jeg huskede. Bad mistake 😛 Så jeg besluttede mig for at læse den i stedet. Det hjalp faktisk lidt, for jeg fik en bedre fornemmelse for hovedpersonerne, så det ikke lægere var “Det Onde” jeg huskede.

7. Christine. Hvad er det med Stephen King og hans psykotiske kvinder? De er altid så vel portrætteret og stærke. Også selv om de er en bil:-D

8. Duma Key. Simpel og enkelt underholdning. Sådan en rigtig feriebog. Hvilket også er grunden til at den minder mig om Playa del Inglés på Gran Canaria.

9. DesperationDenne var også et af mine første møder med King. Måske den snart skulle findes frem af gemmerne?

10. Dolores ClaiborneJeg har kun en ting at sige:  “Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to”.

Leave a Reply

