Throwback Thursday: Part XVI

So true, so true…

Idræt

– Udgivet første gang d. 6. april 2010 på xlguide.dk

Efter et lille års tid tilbage i skolen, og det er endelig gået op for mig hvorfor jeg ikke kan fordrage idræt. Det er ikke de fysiske udfoldelser – selvfølgelig er det ikke min favorit beskæftigelse, men det er ikke jordens undergang. Næh, det er sgu undervisningen! Jeg er boglig anlagt, det strømmer ind med 10 og 12 taller (Ja, er nød til at blære mig lidt ;OP). I de fag hvor jeg er helt fremme i skoene, får de mindre begavede masser af hjælp. Faktisk får de mest opmærksomhed, hvilket jeg egentlig har det ok med. Men i idræt… Jeg er motorik-spadser i stor stil. Kan jeg falde over mine egne ben, så gør jeg det. Og i det hér fag hylder vi de dygtige! Hvis du ikke kan danse i takt med resten af klassen, hvilket i det her fag er 40-50 mennesker, så er det bare ærgerligt. Held og lykke! Hvis der er noget jeg ikke er god til, så er det at føle mig dum. Jeg hader det! Og i idræt er jeg fucking Foret Gump. Der er da noget galt med vores undervisnings system, hvis man kan blive delt op på den måde; “Hvis du er smart til det her får du ikke hjælp med idrætten. Men er du dygtig i idræt får du masser af hjælp til det her også….” Jeg tror sørme jeg skal ha´ et andet fag næste år ;O)

Leave a Reply

