At spise ude når man er til LCHF

Først vil jeg gerne sige at dette indlæg desværre bliver lidt fattigt på billeder, for jeg glemte simpelthen at tage nogen! Jeg var så sulten at jeg først kom i tanke om billeder bagefter. Så til gengæld bliver det et utroligt linkfyld indlæg, så i kan få en idé den vej igennem i stedet for billederne.

Señor kæresten og jeg gik rundt i København i dag, da sulten pludselig overmandede os. Vi havde en enkelt gang måtte gå forgæves til 42Raw, så valget var ret nemt da vi alligevel var på de kanter. Da vi kom derind blev jeg helt vildt skuffet. Det var jo kun sandwich, nudler og rodfrugtssalat, som jeg jo under ingen omstændigheder kan tåle. Til gengæld lå  Palæo lige ved siden af og nøj, der var mange valgmuligheder. Det er jeg ikke vandt til. Mit valg plejer at falde på den ret der er mindst stivelse i og færrest kulhydrater. Nu kunne jeg næsten vælge fra hele menukortet. Jeg besluttede mig for Palæo Risotto, jeg savner virkelig risotto, og Señor kæreste bestilte Boloen.

Først da vi står ved kassen og jeg fik øje på nødde- og kerne brødet, gik det op for mig at sandwichene fra 42Raw var lavet på ingredienser jeg kan tåle. Jeg er bare så vandt til at skimme et menukort og se alle de ting jeg ikke kan spise, så jeg registrerede ikke engang at jeg stod på en restaurant (hvis man kan kalde den det, med den størrelse. Måske cafe eller take out sted er mere rammende) der var lidt anderledes end jeg plejer at støde ind i. Anywho, jeg skylder dem vist et besøg hen over sommeren.

Som fastfood gik det lidt langsomt (hele ti minutter 😛 ), men det var absolut ventetiden værd. Næste gang må jeg prøve en af deres Wraps, de så vildt lækre ud. Det var mere eller mindre hvad resten af restauranten bestilte, så fik kikke på dem nogle gange. Begge vores retter var ovenud lækre og i en god portions størrelse.

Normalt er jeg jo ikke selv til palæomad, da jeg ikke kan tåle hverken frugten eller rodfrugten, men alligevel var det nemmere for mig at finde noget mad her end på de “normale” restauranter. Jeg manglede selvfølgelig noget fedt i maden  (hvilket jeg godt kunne mærke, mætheden holdt ikke i de sædvanlige seks timer). Det var dog et rigtigt godt alternativ fra den sædvanlige Max burger som det ofte ender med på farten. Jeg gik derfra svært begejstret, mæt og med en god oplevelse. Klart en anbefaling værd!

 

 

Leave a Reply

