Bog-bytte-gaver: Part I

Dette indlæg har været længe undervejs. Der kom lige en fødselsdag, en Freya og en stor aflevering i vejen. Men nøj, hvor har jeg glædet mig til at dele dette indlæg med jer. Jeg syntes idéen er totalt fantastisk. Boghunden havde oprettet et gaveprojet. Det var vist ikke første gang hun havde oprettet dette bytte projekt, men første gang jeg var med. Idéen er grundlæggende at man bliver delt op i et makkerpar, der så skal vælge bøger til hinanden. Jeg var så velsignet at blivet parret op med Camilla. Vi byttede Goodreads info og gik ellers i gang med finde bøger til hinanden. Jeg havde hurtigt besluttet mig for at hun skulle have “The Talisman” og “Dystopia” da jeg syntes det er bøger alle burde læse. Absolut nogle af mine favoritter. Ved at rode lidt rundt på hendes goodreads fandt jeg dog hurtigt frem til at dem havde hun da læst. Faktisk de første 10-20 bøger jeg fandt frem til, var noget hun allerede havde læst. Det gjorde det hele lidt sjovere, for så skulle jeg jo virkelig på arbejde 😀 Til sidst fandt jeg frem til to bøger hun ikke havde læst, men havde vist en (indirekte) interesse for. Terry Brooks “The Sword of Shannara” og Brett Easton Ellis’ “Lunar Park“. Ironisk nok var jeg ikke klar over at “The Sword of Shannara” var den første i en triologi, så de næste to bliver jeg nød til at anskaffe selv 😛

The Sword of Shannara Cover

The Sword of Shannara Cover

Lunar Park Cover

Lunar Park Cove

Mine fine bog gaver

Mine fine bog gaver

Camilla sendte mig to bøger jeg aldrig selv havde opdaget: Neil Gaimans “Neverwhere” og Ursula Le Guins “The Earthsea Quartet“. Jeg glæder mig meget til at komme igang med dem begge. Da Camilla og jeg har så ens smag i bøger, og specielt fantasy, må dette være en fuldtræffer 😀

Leave a Reply

