Throwback Thursday: Part XI

Man er vel feministisk (Humanistisk?) anlagt.

Q TV

– Udgivet første gang d. 24. september 2009 på xlguide.dk

Sidder på en dejlig regnvejrsdag, laver lektier og “ser” Q TV med Pernille Aalund. Blev lige inspireret af deres tema om “Det er min krop.” Taggen på tekst tv er, og jeg citerer; “Hvis Barbie var en målfast model for en rigtig kvinde, så ville hun være 2 meter høj, veje 50 kg og hendes hals ville være så lang og tynd, at hun ikke ville kunne holde hovedet oprejst. I aften gør QTV op med idealerne og slår et slag for mangfoldigheden.” Citat slut.

Spændende tænker jeg så. Og der var også nogle fascinerende kvinder i studiet. De to der bed sig fast, var en kvinde på to meter og en kvinde der vejer 106 kg (Min egen vægt, sådan ca – hvis i skulle være i tvivl (-; ) Den høje kvinde var meget feminin og fortalte om hvordan hun havde VALGT at elske sit udseende og fokuserer på det positive. Som f.eks. hendes laaaaange ben. Kvinde nr. to minder meget om mig selv. Eller i hvert fald sådan jeg forestiller mig selv om 15 år. Hun elsker sine former. Er temmelig rapkæftet, dog med et feminint ydre. Hun arbejder i en tøjbutik, og smider gerne blusen midt i butikken, hvis en kunde lige skal ha´ fornemmelsen for noget af det tøj hun sælger. Begge kvinde gav mig en varm følelse i maven. Om at det er okay at være sig selv på trods af, man ikke liiiiige ligner samfundets skønhedsideal. Jeg sidder faktisk og føler mig helt smuk ;o)

Nå, men jeg tænkte så at jeg ville smutte på nettet og se hvad det der Q tv er for noget. Har egentlig aldrig set det før og blev godt nysgerrig. Jeg hopper ind på deres side, qmag.dk. Her er det så at mine følelser laver en koldbøtte. Det første jeg ser på denne side er deres menu. Jeg har lige været fræk nok og kopieret den herind:

Hvad ligger i mest mærke til? Skøn? Slank? DIN krop? Eller måske debatten? Selv var jeg ved at kaste op over at de overhovedet har et link der bare hedder Slank. Hvorfor har de så ikke et der hedder Fed? Jeg kender mange kvinder, der er så træt af at de ikke kan ta´ på. Hvorfor er der ikke fokus på det? Det skulle vel ikke være fordi vi ikke peger fingre af tynde mennesker? For jeg tror at det i sidste ende vil sælge ligeså godt. Ej, måske ikke helt. Sætter dog mine egne tanker i gang. Så meget for at Q TV slår et slag for mangfoldigheden. Troede Pernille var fisseflok-feminist…

Leave a Reply

