Klassiske film skal ses i sofaen

Jeg følger med på en del blogs. Jeg syntes det er en dejlig måde at få inspiration på, om det så er mad, neglelak, film eller noget helt fjerde. En af de blogge jeg følger er girls on film. For nyligt lagde de et oplæg op om Kend din klassiker. Der linkede de til en quiz med 200 klassiske film. Selv har jeg set lige under 50 film fra den liste og syntes faktisk det er lidt ærgerligt at jeg ikke har fået set flere. Så det startede en lille inspirations flamme hos mig.

Señor kæreste og jeg har så pillet lidt ved den oprindelige liste og er kommet frem til 250 film vi gerne vil se sammen i løbet af de næste par år – eller hvor lang tid det nu ellers kommer til at tage. Vi har begge set en del af filmene, men ikke sammen for nyligt – og sjovt nok har jeg set flest film efter 1980’erne og Señor kæreste har se flest film før.  Listen er ikke nødvendigvis lavet ud fra hvad der er godt eller hvad vi selv syntes er fantastisk, men derimod klassiske film som man “bare SKAL se”.

Har jeg glemt noget på den liste? Vi har selv forsøgt at være grundige og udvalgt “lidt af hvert”. Kom gerne med flere, hvis i syntes der mangler noget 😀

Leave a Reply

