Throwback Thursday: Part VII

Sidder med et ret fedt smil på læberne… Jeg husker udmærket den første rigtige shopping rus. *suk* Se hvor jeg er endt nu 😛

Så ser man lige mig…

– Udgivet første gang d. 10. august 2009 på xlguide.dk

For første gang i mit liv har jeg fundet et par sko jeg bare ikke kan leve uden! Det er en lidt syret følelse og jeg er begyndt at forstå de kvinder der sammenligner shopping med sex. For mine sko er bare fede!

Min far og hans kæreste skal giftes om 14 dage, jeg selv og min stedsøster skal være brudepiger. Oh god, jeg er en smule nervøs! Nå, men min “onde stedmor” og jeg har så shoppet rundt et par gange, for at finde en acceptabelt bh (Forstår ikke hun syntes at en limegrøn bh med stropper er uacceptabelt til en rød, stropløs kjole 😉 ) og nogle flotte sko. Det har vist sig at være lidt af en udfordring, da både mine bryster og mine fødder er vandskabte. Til gengæld har jeg undervejs fundet mit shopping-gen. Tænk at man har fundet noget så nødvendigt, man ikke vidste man manglede.

Nå, det var slet ikke det jeg ville fortælle. Som i måske har kunne fornemme lidt på mine tidligere indlæg, er jeg lidt af en tomboy. Jeg er opvokset med drenge venner. Klatrede i træer, legede med lego og playmobil. Så det der tøsede og feminine som make-up (Mine veninder driller mig når jeg kalder det sminke!), neglelak, højhælede, nylonstrømper mv. er ikke noget jeg ved meget om eller haft meget erfaring med.

Jeg har i hele mit liv ejet et par sko med hæl på og de var ikke meget højere end 2-3 cm. Så i dag besluttede jeg at lufte mine nye 5 cm hæle. Jeg skal jo øve mig! Og de skal vel også gå´s til inden brylluppet, gætter jeg mig til. Så op på hesten. Til at starte med, går det egentlig udemærket. Jeg er næsten helt stolt over at jeg kan bevæge mig i dem. Går godt nok lidt stift, men igen – jeg skal jo øve mig. Da jeg så skal skifte bus tager jeg en genvej igennem Glostrup Centeret. Hurtig ligger jeg mærke til at gulvet er lidt ekstra glat men jeg fortsætter alligevel – skal jo lære det. Der er egentlig ikke et øje i centeret så tidligt om morgenen, men typisk mit held dukker der to lækre håndværkere op. Og hvad sker der? Småkage! Jeg vrikker kraftigt om og falder så lang jeg er med et ordentlig bump! Det er bare så typisk mig…

Så nu sidder jeg derhjemme med ondt i foden og to håndled jeg ikke rigtig kan bevæge, fordi jeg jo skulle ta´ det værste af faldet. Og gud hvor jeg håber i alle griner nu! Min oplevelse skal da i hvert fald ikke gå til spilde 😉

Leave a Reply

