Throwback Thursday: Part V

Dette blog indlæg var vist en af de mere ligegyldige. Jeg syntes dog det er sjovt at se hvad der optog mig for små fem år siden.

Jeg har afskaffet min micro ovn…

– Udgivet første gang d. 2. august 2009 på xlguide.dk

Så er jeg endelig faldet på plads i mit nye hjem. De sidste tre uger er gået med at cleane to boliger, flytning, shopping og sidst men ikke mindst, min søsters 18 års fødselsdage (Ja, hun holdt to, så det var lidt af en omgang ;o) ) og min housewarming. Så jeg har ikke ligget på den lade side. Oven i det, har jeg som sædvanligt passet og plejet mine to hunde og mit arbejde. Nu har jeg så heldigvis to ugers ferie inden jeg skal starte skole.

Alt det her flytteri har virkelig tæret på kræfterne. Jeg har været mere eller mindre hjemløs siden jeg kom tilbage til Danmark i februar. Da jeg så kom hjem skulle jeg bogstaveligt talt starte forfra. Jeg havde ingen møbler, ingen køkkenting, næsten intet tøj, ingen penge. Jeg havde kun hvad jeg stod i, samt hvad der kunne være i min store rejserygsæk. Derfor har jeg jo så brugt de sidste seks mdr. på at samle ind, hvad andre skulle smide ud. Taknemmeligt må jeg sige det er lykkedes meget godt. Folk har virkelig været gennerøse. I fredags holdte jeg så endelig housewarming. Jeg fik nogle virkelig fede gaver, men den der stod ud var en mini ovn, et par veninder havde købt til mig. Bonen fulgte med, da de godt viste jeg ønskede mig en combi ovn.

Det satte så gang i mine tanker. Skulle jeg virkelig bruge 600kr på også at få en micro ovn? Hvad bruger jeg den egentlig til? Og her gik det så op for mig at jeg stort set kun bruger den til popcorn. Selvfølgelig er den praktisk hvis jeg skal ha´ nogle rester varmet op igen, men helt ærligt så er det vel ikke så slemt at bruge fem min. mere i køkkenet på at gøre det samme på en kogeplade. Så nu kan jeg stolt annoncerer at jeg har kvittet popcornene – viste i at der er næsten lige så meget fedt i micro popcorn som i chips? Og jeg som troede jeg var så sund 😛

Leave a Reply

