Throwback Thursday: Part IV

I virkeligheden burde dette blog indlæg hedde: Hvor er børn dog dejlige ligefremme!

Hvor er børn dog dejlige ærlige!

– Udgivet første gang d. 20. juli 2009 på xlguide.dk

Jeg arbejder pt. i et vikariat i en børnehave, hvilket jeg har gjort de sidste 8 uger. I dag kom spørgsmålet så. Lille Emil på tre år tog mig i hånden og spurgte mig; Hvorfor er du så tyk? Jeg var overrasket over hvor lidt spørgsmålet generede mig. Jeg svarede som sandt er, at jeg godt kan li´ at spise. Det kunne han ikke forstå, for det kunne han også godt. Så måtte jeg fortælle ham at det kommer også an på hvad man spiser. At jeg godt kan li´ is og drikke cola. Igen forstod han det ikke, for det kunne han da også godt li´. Så prøvede jeg at forklare ham om motion. At man er nød til at bevæge sig for at bruge benzinen, som mad jo nu er. Så faldt 10 øren endelig. Pludselig gav det hele mening for ham. Så hev han op i blusen og pegede på hans lille barnemave og proklamerede at han også var tyk og jeg derfor ikke skulle være ked af det.

Hvor elsker jeg bare børn!

Leave a Reply

