Throwback Thursday: Part II

Så er det den tid på ugen igen. Denne gang har jeg fundet et surt opstød frem fra gemmerne 😛

Kender i det?

– Udgivet første gang d. 13. juni 2009 på xlguide.dk

Hvis der er noget der frustrerer mig, så er det mine små petit veninder. Dem der har 500 g for meget på sidebenene. Når jeg er ude at shoppe med dem, kan jeg blive helt blå i hovedet over dem. De er så skide kritiske over deres egne kroppe. De brokker sig over ingenting. Når de så hiver fat i deres maveskind og med en ynkelige stemme proklamerer at de skal tabe sig mindst 5 kg, får jeg lyst til at skrige. Gud hvor føler jeg mig fed, når de er i det humør. Jeg spørger dem så hvad det gør mig til, hvis de er så fede med deres 65 kg. Så udbryder de alle, uden undtagelse; ”Neiii, det er ikke det jeg mener. Det er noget andet. Det er jo personligt, at jeg vil tabe 5 kg. Det er ikke dig, jeg syntes er tyk. Det er mig selv!” Okay. Så, du syntes du er tyk med dine 65 kg, men jeg er ikke tyk med mine 100 kg? Jeg forstår godt hvad de prøver at sige. Men det bliver det ikke bedre af. Hvad får disse skønne kvinder til at være så kritiske over deres egne kroppe? Jeg tænker at det er startet i medierne. Viste i at kvindeblade med en blondiner sælger bedre end hvis det er en brunette? Hvorfor dog det? Det giver ingen mening for mig. Og har i lagt mærke til, hvor små kvinderne i Hollywood er? Altså ikke kun tynde, men også lave og med lille bitte knoglebygning… Det er for at få mændene i deres helteroller til at virke mere mandig og store. Det er simpelthen Hollywood-kvindernes fornemmeste opgave at få mændene til at se godt ud. Åbenbart en macho-ting jeg igen ikke fatter. Jeg tænker på den artikel med Tyra Banks, der er blevet kaldt for tyk. For tyk? Den kvinde har aldrig været mere lækker!

Kvinder, altså! Om jeg nogensinde lærer at forstå dem…

Leave a Reply

