Bog “tag”-lege

Jeg faldt over Cautious indlæg om tag-lege om bøger, herunder Goodreads, og jeg følte mig fristet til at hoppe med på vognen, “so here I go”.

1. What was the last book you marked as ‘read’?
Jo Nesbøs “Headhunterne” er den sidste bog jeg har læst. Jeg kværnede alle hans Harry Hole bøger i efteråret og besluttede mig for at gå på biblioteket for at låne hans nyeste “Politi”. Den var selvfølgelig udlånt, men i stedet fik jeg øje på “Headhunterne“. Den var jeg utroligt positiv overrrasket over. Jeg syntes den er bedre end hans Harry Hole bøger.

2. What are you currently reading? 
I øjeblikket er jeg i gang med J.K. Rowlings “The Casual Vacancy og Dean Koontz’s “Den fortabte søn (Dean Koontz’s Frankenstein #1)”.
Den første er vidunderlig god, men noget af en udfordring. Jeg har valgt at læse den på engelsk for at få hendes skønne sprog med. Men sproget er så komplekst at jeg har svært ved at få det hele med. Jeg er en aften/natte læser, så jeg åbner bøgerne efter kl 23 og i dette tilfælde har jeg svært ved at holde fokus. Jeg skal dog nok komme igennem dem, den rammer mig ret hårdt.
Den anden er lidt et hængeparti. Den har stået i min bogreol i et år eller to. Så nu skulle der altså ryddes op. Jeg syntes ikke umiddelbart at den er fantastisk, men læses – det skal den.

3. What was the last book you marked as ‘To be read’?
The Girl with all The Gifter den sidste bog der vakte min interesse. Jeg så en anmeldelse på en blog (hvilken husker jeg ikke).

4. What book do you plan to read next?
Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov” eller “The New York TrilogySeñor kæreste har skvadret om disse to bøger i umindelige tider, så jeg tror at nu skal være nu. De står i hvert fald på hylden og kikker på mig.

5. Are you doing a 2014 Reading Challenge? 
Jep, jeg har lovet mig selv at læse en bog hver måned. Jeg er overraskende nok flere forude.

6. What book do you plan to buy next?
Det må nok blive Rober Gailbraith aka. J.K. Rowlings Krimi “The Cuckoo’s Calling” der står for skud.

7. An author you’d like to read (that you’ve never read before).
Det må jo blive forfatterne til “The New York Trilogy og “Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov“, henholdsvis Paul Auster og Carl-Johan Vallgren.

8. A book you’d like to read (that you’ve never read before).
1984” af George Orwell.

9. A book you’d like to re-read.
Jeg har overvejet at finde “Terningemanden frem på biblioteket eller måske finde “Harry Potter frem fra gemmerne. Det er efterhånden ved at være nogle år siden.

10. Do you have any favorite quotes, would you like to share a few? 
Of course it’s happening inside your head, but why on earth should that mean that it is not real? – J. K. Rowling

Somtimes, being a bitch is the only thing a woman has to hold on to – Stephen King

Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind – Dr. Seuss

11. A series you want to read (start and finish)
A Song of Ice and Fireaf George Martin. Jeg venter dog på at den næste bog kommer ud. Jeg tror ikke jeg kan overskue at vente når jeg er gået i gang. Han skulle vist være lidt sadistisk overfor sine karakterer.

12. A series you want to finish (that you’ve already started)
Dean Koontz har skrevet er serie om Odd Thomas. Jeg har læst de første tre, måske fem, stykker. Jeg gik bare i stå et eller andet sted.

13. What series do you plan to start reading that you have yet to start?
Eragon” serien har altid tiltrukket mig, men jeg har aldrig fået sat tænderne i den. Måske det er på tide.

Leave a Reply

