Så siger jeg pænt farvel….

…til mine elskede PCO-venlige protein bolle fra lidl.

UPDATE: Dette har vist sig at være mit mest googlede indlæg. Derfor har jeg lavet et grundigere indlæg ovre på min PCOS blog, der går i dybden med tallene. Det omtalte indlæg om proteinbollerne kan du læse lige HER

Jeg har længe ikke været helt på toppen. Mit humør er begyndt at svinge igen, jeg har perioder med ondt i maven og vægten har stort set ikke rykket sig siden studiestart i september. Der er selvfølgelig mange faktorer til dette men mit bedste bud på den største påvirkning må være maden. Kiss-kost er bare ikke længere nok. Det virkelig hårdt arbejde, ikke altid lige indbydende og mit fokus ligger hele tiden på mad, på trods af (eller måske på grund af?) at jeg stadig har svært ved at finde noget der minder om en mætheds fornemmelse . Det er jeg ret træt af. Så jeg har nu besluttet at spise Low Carb High Fat. Jeg ved ikke om det i længde er brugbart med min PCO men jeg er nød til at finde et alternativ til at tælle kalorier, fedt, protein og kulhydrater. Så jeg giver LCHF et halvt års tid og ser om min krop reagerer positivt (hvilket jeg nu tror den gør…) på ændringerne. Beslutningen tog jeg vist for nogle dage siden men det er først i dag jeg kan stå ved den. Jeg tror at Señor kæreste er med på et forsøg men jeg er ikke overbevist om at han kan se fordelene ved en kostændring. Nu må vi se.

Men det betyder så at jeg er i gang med at udfase ting der ikke høre hjemme i en LCHF kost. Og i dag blev det sidste brød indtaget, i form af mine elskede proteinboller med et minimum af hvedemel *suk* Gad vide hvad jeg så skal spise til frokost på skolen i morgen?

Proteinbolle med masser af pålæg og grønt

Proteinbolle med masser af pålæg og grønt

 

3 thoughts on “Så siger jeg pænt farvel….

  1. Det bliver spændende! Håber da det vil fungere bedre, og at det vil gøre det lettere at holde skansen samtidig med at have et studie osv. Knæk og bræk!

    Like

  2. Hmm, det ser ikke ud til min kommentar gik igennem. Øv. Nå der stod i korte træk; knæk og bræk! Håber det virker godt 🙂

    Like

    • Kommentarerne skal lige ind og vende før de bliver godkendt. Har ikke lige fundet ud af hvordan jeg ændre det.
      Men tak for de opmuntrende ord 🙂

      Like

Leave a Reply

