En jakke, der betyder så meget…

Jeg ved ikke helt hvordan en jakke kan betyde så meget men det gør den nu engang.

Everest Down Parka

Everest Down Parka

Jeg var hjemme hos min far og hans kone i dag. Han bemærkede at min “vinterjakke” måske ikke er så vinteregnet igen. Det kunne han ikke rigtig ha’ siddende på sig, så han slæbte mig med i Glostrup Centeret for at købe mig en ny en af slagsen. Det blev til en vild dejlig Everest jakke som jeg er utrolig glad for. Nu kan jeg faktisk overtales til en længere gåtur ud i det kolde vejr. Den dækker rumpen, så det er faktisk muligt for mig at have rygsæk/skoletaske på ryggen uden at den trækker jakken op ad ryggen. Det glæder mig virkelig 😀

Men det er kun halvdelen af glæden. Altså at få en lækker vinterjakke der kan holde langt ud i fremtiden. Den anden del trækker spor tilbage til sidste efterår. Señor kæreste og jeg gik på vinterjakke jagt, da jeg var vokset ud af den anden. Altså bogstaveligtalt – jeg var blevet så tyk at jeg var nød til at trække maven ind for at kunne lyne jakken. Vi var i Field, på Fisketorvet, i Glostrup Centeret og i Spinderiet. Og INGENSTEDER var det muligt for mig at lukke en jakke. Jeg opdagede hurtigt at kvindejakkerne kun gik til størrelse 42 – og det var meget få steder der gik så højt op i størrelserne. Så jeg kikkede kun i herre afdelingerne. Og stadigvæk var der intet held. Min selvtillid fik et ordentlig hak og tror i virkeligheden jeg brød sammen efter flere dages søgen. Jeg opgav at finde en vinterjakke (Jep, det blev en virkelig kold vinter!) og gik derefter til lægen for at få mig noget professionel hjælp til et fornuftigt og varrigt vægttab. Det gik ikke synderlig godt, den oplevelse kan i læse mere om her.

Det jeg prøver at sige er vist bare at dagen i dag har været en STOR sejer for mig. Den første butik vi gik ind i var der bid, ovenikøbet var der jakker der var for store til mig. Yay, en heeeelt anden følelse end den jeg stod med forrige år 😀

2 thoughts on “En jakke, der betyder så meget…

  1. Hvor er du sej, og hvor er jeg glad på dine vejne! Og stort tak til farmand herfra for at sørge for du ikke dør af kulde ❤ Det kan vi ikke have. Jeg føler virkelig din sejr med dig – jeg er så stolt 🙂

    Like

Leave a Reply

