Stephen King: The Wind Through The Keyhole

Cover: The Wind Through The Keyhole

Cover: The Wind Through The Keyhole

Så er jeg blevet færdig med den første bog jeg har lovet mig selv at læse i år. Det blev til Stephen Kings The Wind Through The Keyhole som jeg har glædet mig til i årevis. Det skulle være en 4,5 i serien The Dark Tower som er mine absolut favoritter fra Stephen King.

Med 4,5 mener jeg at den originale serie er på 7 bøger og denne er skrevet efter. Den foregår mellem den 4. og 5. bog

Jeg vil mene at denne bog sagtens kan stå alene, da det er en rigtig god historie, men at man får mere ud af bogen hvis man allerede har et forhold til Roland, Eddie, Susannah og lille Jack i forvejen. Man kan hurtigt føle sig fortabt hvis man ikke ved hvad en ka-tet er.

Jeg har ikke tænkt mig at anmelde bogen, jeg var bare nød til at dele min begejstring over at have fået læst en bog allerede og at det blev denne. Det er sådan en fantastisk verden som bøgerne foregår i og jeg er blevet mindet om hvor meget jeg savner netop den verden. Jeg har ønsket mig The Dark Towers syv bøger i fødselsdags gave (på engelsk). Hvis jeg ikke får dem der, er jeg nød til at gå ud og investerer i dem. Jeg har det med The Dark Tower som jeg tror utroligt mange har det med Lord of The Rings triologien. Og jeg saver mine gamle venner ❤

The Dark Tower

The Dark Tower

Her er mit yndlings cover til The Dark Tower serien

Alle bøgerne i "Tha Dark Tower" serien

Alle bøgerne i “The Dark Tower” serien

4 thoughts on “Stephen King: The Wind Through The Keyhole

  1. uuuuuuh hvor fedt at finde en fælles King-elsker :D:D
    Hvor er det fedt du har fået den læst – jeg har ikke selv fået den klikket hjem endnu, går stadig lidt og håber den kommer på dansk! Men gud hvor jeg også bare elsker Det mørke tårn-serien – det er lige før jeg tror serien lander på en 2. plads over bedste serier, foran lotr og det hele! 😀
    Har du læst novellen ‘Little sisters of Eluria’? Den hører ligeledes til verdenen omkring det mørke tårn, og handler om Roland – den fungerer på en måde som nummer 0,5 i serien (altså bogen før 1’eren, Revolvermanden!) 🙂

    Like

    • Neeiiii, er jeg gået glip af noget 😛 Den skal jeg da have fingrene i!! Jeg kan anbefale Stephen Kings samarbejde med Peter Straub, The Talisman og Black House. Det er ikke en Roland historie, men vores helt (Der i øvrigt minder meget om den unge Jake) benytter sig af en “anden verden” der kun kan have en forbindelse til det mørke tårn.

      Nå,jeg skal vist have tilføjet en bog til ønskelisten 😀 Tak for det!

      Like

      • Det var så lidt – du kan finde den i novellesamlingen ‘Everythings eventual’ :)!
        Ja jeg har dem stående på reolen, men er ikke nået så langt endnu. Men stort set alle hans bøger har jo tråde tilbage til det mørke tårn, andre verdener osv 😉 Nu ved jeg jo ikke hvor mange af hans bøger du har læst endnu, men du kan finde spor over det hele, hehe 😀

        Like

      • Det fik jeg googlet mig frem til ret hurtigt 😛 Og den er allerede skrevet på min ønskeliste 😀
        Jeg er en storforbruger af alt der står Stephen King på – sørgeligt men sandt. Jeg har ovenikøbet fået læst hans fagbog “Lær at skrive“. Den var utroligt oplysende!
        Nu skrev du at det var din anden yndlings serie. Hvad er din første? Jeg har selv en tendens til at læse det samme eller noget der minder om, jeg kunne godt bruge et spark bag i, til at finde noget nyt 🙂

        Like

Leave a Reply

