Nytårsforsætter 2014

Jeg har altid syntes at det der med nytårsforsæt var lidt åndssvagt men når det kommer til stykket var det nok fordi jeg lå på den forkerte side af 100 kg og ikke rigtige orkede at gøre noget ved det. Efter at have smidt 20 kg (25 kg too go 😛 ) giver det pludselig plads i mit hoved til nytårsforsætter, der ikke tager pusten fra mig men der imod motiverer mig til at blive en bedre version af mig selv. So here it goes:

Nytårsforsæt 2014

Mere velvære

Jeg vil blive bedre til at ta’ mig af mig selv. Her mener jeg ren forkælelse! Jeg har aldrig i mit liv brugt tid eller penge på frisør, ansigtsmasker, hårkur, make up eller neglelak. Dette ændrede sig markant i slutningen af 2013 da jeg opdagede hvilken velvære der fulgte med neglelak. Det bragte nye ting med sig og jeg sidder nu med en frisure, hvilket jeg ikke har haft siden min mors andet bryllup som 9 årig. Og damn, det er lækkert. Så 2014 skal give mig mere velvære og dermed mere selvværd 🙂 Det ser jeg virkelig frem til!

Op med aktivitets niveauet

Dernæst vil jeg blive bedre til at være aktiv i hjemmet. Jeg er velsignet med en kæreste der tager sig godt af mig. Han vasker tøj, laver mad og går med hundene. Og man bliver bare hurtigt forvandt. Jeg tager det efterhånden som en selvfølge og glemmer også at gøre lidt for ham engang imellem. Dette skal der ændres på!

Mere blog

I de perioder i mit liv hvor jeg får blogget, har jeg haft det meget bedre i min hverdag. Så jeg vil gerne have denne blog op at stå. Jeg behøver ikke at skrive hver dag eller hver uge, med den slags “kasser” mister jeg hurtigt lysten. Men jeg vil prøve at holde mig til ilden og skrive om maden, neglelakken og hvad der ellers fylder i min hverdag!

Food for thought

Jeg startede på Københavns Universitet i september 2013 og det har været utroligt spændende. Men… Med al den faglitteratur har jeg fuldstændig glemt hvor lækkert det er at læse noget godt skønlitteratur. Jeg vil derfor love mig selv at læse mindst 12 bøger (en om måneden) der ikke har noget med mit studie at gøre, i løbet af 2014. Så sluk fjernsynet, tænd stearinlysene, lav en god kop te og frem med bøgerne!

Mere positivitet

Jeg har desværre en tendens til at svælge i alt det negative, der sker omkring mig. Jeg bliver trukket ind i en masse drama jeg ikke ønsker og mister fokus på hvad der rent faktisk betyder noget for mig. Så i det nye år vil jeg dreje udenom konflikter der ikke bringer noget godt med sig, jeg vil skille mig af med “venner” der i virkeligheden er blevet en dårlig vane. Jeg ønsker et liv med masser af smil i min hverdag og så meget glæde for de små ting, at jeg er nød til at dele ud af dem!

Ny mad

Mit sidste nytårsforsæt må dreje sig om maden. Jeg spiser KISS-kost og LCHF og denne omvæltning det sidste år har været en utroligt hård omstilling. Så vi spiser stort set det samme, uge efter uge. Det skal der laves om på! Vi skal ha’ udforsket nogle af alle de lækre kogebøger og madblogs vi har fundet det sidste år. Jeg er specielt svært begejstret for Madbanditten, både hendes blog og hende kogebog, og for Hanne Juul som jeg har gået hos, da jeg oprindeligt ville ændre mine madvaner. De har begge en ny kogebog på trapperne, det skal nok blive spændende!

Alt i alt syntes jeg det er nogle spændende og anderledes nytårsforsæt. Ikke noget med “Tab der de sidste 10 kg” eller “ingen smøger i det nye år”. For den slags nytårsforsætter har en tendens til at spænde ben for mig selv. Så frem med alt det positive og glem det negative til en anden dag 😀

2 thoughts on “Nytårsforsætter 2014

  1. Pingback: Bøgerne i 2014 | World of Kathrine

  2. Pingback: Noget om no-buy | World of Kathrine

Leave a Reply

